Öö

Vau, kui ilus täna öösel taevas on, kas ka sina märkasid? Ma panin tähele, et iga täht tundub kui üks omaette isend meelte ja kõigega, helkides justkui lootes, et keegi teda märkab. Eemalt tundub ta väike, kuid temas peitub nii palju huvitavat, et ei suudakski teda jätta kui satuksin liiga lähedale. Tegelikult ei näegi ma veel tähti, vaid kujutan neid ette, üritades kõigile eraldi nime panna, kahjuks aga ebaõnnestudes, sest nad voolavad minu nähtamatust haardest välja nagu vesi peopesast. Jään haaratult tegevust kordama kuni punane ketas taevas heidab imelises värvide harmoonias looja ning tähed tulevadki välja, killud neist valgusena veepinnal sätendamas.
Rääkides veest - see toob mulle meelde laulu, mille viisi ma ei mäleta, kuid ikka sirutun selle poole, lootes leida tundmatuks jäänud meloodiat. Ehk mängib vesi mulle seda muusikat, mille järele mu kõrvad igatsevad? Selle sulnis kõla on ainus hääl öös, lauldes keeltes mida ükski inimene enam ei räägi ning on igaveseks jäetud aja hoolde mõtteist kaduma. Kuid jõgi mäletab, sest tema on alati siin olnud. Ka mets mäletab, vahetevahel loole kaasa kohisedes ja tantsides. Kuid nagu ka päev, peab seegi kord lõppema. Esimesed linnud annavad serenaadile lõppakordid ning sädistavad hommiku esimesed taktid. Selleks ajaks oli ka tähesära kadunud ning asemele tuli kuum, kõrvetav päike.

2018



Comments

Popular posts from this blog

Luuletused

Kuu

Segadus